niedziela, 14 kwietnia 2013

Ciasteczka z zajączków

Co można zrobić z pozostałych po świętach czekoladowych zajęcy i jajek?
- czekoladę do picia
- mufinki z kawałkami czeklady
- ciasto z czekoladą
- czekoladowe ciasteczka owsiane

I te ostanie niedawno wykonałam. 
Prosto, szybko i zdrowo. 


Do miseczki wsypujemy płatki owsiane (albo owsiane i jęczmienne)
i zalewamy je ciepłą wodą, aby napęczniały. 
Wrzucamy też pokruszone czekoladowe figurki, 
które roztopią się pod wpływem ciepła. 
Dodajemy jedno jajko i ciemną mąkę, 
nie słodzimy, gdyż czekoladki są wystarczająco słodkie!
Można dodać otręby wg. uznania.
Ja dodałam też po trzy łyżeczki słonecznika 
i dwie siemienia lnianego, które potem smacznie chrupie.
Pieczemy 30 min w 180 stopniach. 


A wy co robicie z nadmiarem "czekoladowych" zwierząt i jaj? 

2 komentarze:

  1. kochana, ja jestem taką czekoladoholiczką, że u mnie nie ma problemu z nadmiarem słodkości ;)
    ale pomysł jest swietny, na pewno go wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, super pomysł ;) Ja wszystko zjadłam już dawno ;D

    OdpowiedzUsuń