środa, 23 października 2013

Mam bzika!


Śląscy Blogerzy Książkowi i ich bziki




Nie kolekcjonuję serii, ale kolekcjonuję autorów. Uwielbiam Jonathana Carrolla i kolekcjonuję jego książki. Brakuje kilku sztuk do pełnej kolekcji, w tym mojej ukochanej "Krainy Chichów", ale właśnie się kupuje. "Kąpiąc Lwa" podczas wykonywania zdjęć było w torebce :)





Kolejni wielbieni przez mnie mężczyźni to Janusz L. Wiśniewski, Erich M. Remarque, Hubert Kilmko-Dobrzaniecki i Aleksander Sowa. Posiadam pa parę sztuk ich książek i mam zamiar skompletować więcej.

Generalnie nie interesuje mnie malarstwo czy rzeźba, zawsze byłam plastycznym beztalenciem, ale jest jeden mistrz na którego punkcie mam bzika. Salvador Dali sam miał bzika, co wywnioskowałam na podstawie jego autobiografii, ale jego obrazy zachwycają mnie od lat.



Oczywiście wielbię kobiety. Do moich ulubionych autorek należą Dorota Terakowska i Maria Nurowska, Terakowskiej posiadam "Poczwarkę" i "Córkę Czarownic", ale będę mieć wszystkie, podobnie jak Nurowskiej, której moja obecna kolekcja wygląda tak:


Pozostając przy paniach, uwielbiam kobiece biografie! Są ciekawe, barwne, wzruszające, przerażające, piękne. Nie mogę żyć bez pamiętników wielkich, pięknych, odważnych, mądrych kobiet. Zadziwiające, że czasem posiadają te wszelkie cechy na raz. Sporo okazów jest pożyczonych, ale generalnie wszelkich biografii, wspomnień i pamiętników mam dwa razy więcej i ta kolekcja na pewno będzie rosła. Tak się złożyło, że stoją obok zdjęcia dwóch innych boskich kobiet i są dla nas niejaką inspiracją, no może na razie dla mnie ;)  Nigdy nie będę mądra jak Skłodowska, dowcipna jak Czubaszek, piękna jak MM, ale napawa mnie duma z faktu, iż jestem kobietą!



Kręcą mnie podręczniki i książki związane z tematyką medyczną i okołozdrowotną. Uwielbiam oglądać ilustracje atlasów anatomicznych, co też czyni moja córka. Gdy jest chora to pokazuję gdzie w jej organizmie tkwi stan zapalny, jak działają leki i przy okazji uczę umiejscowienia poszczególnych narządów, oczywiście stosownie do wieku. Posiadam kilka książek dotyczących przeszczepiania narządów, bo książki te były mi potrzebne do pisania pracy, ale nie zamierzam się z nimi rozstawać. Za to chętnie prześlę pdf-y i skany, gdyby ktoś potrzebował informacji na ten temat!



Odkąd posiadam czytnik, wzrosła także moja kolekcja e-książek. Obecnie mam bzika na punkcie oprawy na czytnik, chcę fioletową. Marzy mi się też inny czytnik, ale darowanemu koniowi się w coś tam nie zagląda, więc ciesze się, że w ogóle takowe cudo posiadam, z w nim setkę książek do przeczytania.



Bardzo podobają mi się ładnie wydane książki. Twarde oprawy, złocone litery i piękne ozdobniki cieszą oko.



Gdybym wygrała miliony to zbuduję śliczny domek, a w nim wielki pokój, z wielką ilością półek i książek. A każda książka będzie oprawiona w skóropodobną, ciemnofioletową okładkę, opisana jakąś wymyślną czcionką w złotym kolorze. Aż mnie ciarki obeszły na samą myśl. To co, mam świra?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz