środa, 26 czerwca 2013

Jaka jestem czyli blogowe zabawy


 Kornelia wybrała mnie, bym odpowiedziała na poniższe pytania, co też czynię:
  1. Jaka  jest Twoja ulubiona książka i dlaczego?
    "Łuk Triumfalny" jest pierwszą powieścią Remarqua, którą przeczytałam i dzięki niej poznałam kolejne książki tego wybitnego pisarza. Ta piękna opowieść przenosi w inne czasy, opowiada o miłości, emigracji, kłamstwie, zdradzie i zemście. Po raz pierwszy skupiłam się głównie na wątku miłosnym, za drugim razem na spotkaniu z swoim katem i zemście, a czytając ją po raz trzeci chłonęłam paryską amtmosferę. Poruszająca, wzruszająca i ciekawa. Polecam
  2. Czym się kierujesz przy wyborze lektury?
    Często okładką. Moja babcia tak robiłam i miała same fajne książki. Najważniejsza jest tematyka, nie wezmę do ręki książki o wampirach i eflach, ale o wróżkach już tak ( polecam "Córkę Czarownic" Terakowskiej). Nie lubię typowych romansów, ale takie bardziej skomplikowane, z wątkiem kryminalnym, z humorem, z jakąś głębią przeczytam. Lubię książki z dialogami, pisane w pierwszej osobie. 
  3. Opisz siebie w kilku zdaniach.
    Wielka baba, która dużo gada, a gdy nie mówi, to czyta. Wesoła, otwarta, emocjonalna, zakręcona, nieprzewidywalna, i nerwowa, wiecznie zamyślona, ale praktyczna i z reguły rozsądna. 
  4. Jak spędzasz wolny czas?
    Netuję, bloguję, czytam, piorę i prasuję (ile robicie prań w tygodniu? bo ja 3-6)
  5. Jakie jest Twoje największe literackie zaskoczenie?
    "Mistrz i Małgorzata" - to jest ta cudowna książka?! Jak doczytam to wydam przyjęcie. Książki Katarzyny Michalak (miały być dobre) i "Nad Niemnem", które miało być nudne, a mnie urzekło. 
  6. Dlaczego prowadzisz blog?
    Z racji tego, że nie mam pamięci do autorów i tytułów, a tak mogę zawsze wrócić do bloga i sobie przypomnieć jak się nazywała "ta książka z zieloną okładką, z taką twarzą". Często ktoś pyta czy czytałam książkę i jakimś tytule, mówię że nie. Osoba opowiada, a ja nagle "przecież to czytałam"!
  7. Z którym autorem chciałabyś odbyć rozmowę w cztery oczy?
    Pierwsza myśl: Aleksander Sowa. Zaraz potem Wiśniewski. Remarque nie żyje, poza tym on był ciągle pijany. 
  8. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?
    Placki ziemniaczane z maggi. 
  9. Kto jest Twoim wzorem, idolem?
    Nie ma jednej takiej osoby, nikt nie jest idealny, każdy ma w sobie coś godnego naśladowania. Chciałabym być taka jak Dorota Wellman (niezwykłe poczucie humoru, piękne zęby, umiejętność słuchania i okazanie delikatniej pogardy, gdy ktoś pierdoli głupoty), ale mieć coś z Jandy (dykcja, wdzięk, taki lekki dramat, ona cała sobą mówi, że życie nie jest takie proste) i Tyszkiewicz (klasa, wdzięk i czar, humor, specyficzna ironia i te urocze składnie rąk i podpieranie szyi ), a do tego umiejętności Magdy Gessler (gotowanie, języki, zmysł stylistyczny). Fajnie by też było móc palnąć czasem takim spontanicznym tekstem i mieć taki głos jak Agnieszka Chylińska. 
  10. Jakie masz zdanie na temat telewizji?
    Oglądam śniadaniową, gdy jest Prokop i Wellman, poza tym prawie wcale. Nie lubię reklam, seriale są głupie, niektórzy prezenterzy też, a programy w stylu "dlaczego ja" to już totalne dno. 
  11. Czy chciałabyś coś zmienić w sobie lub w swoim życiu?
    Nie wiem. Pierwsza myśl wagę, ale kiedy schudłam 18 kg, to tak na prawdę nic w moim życiu się nie zmieniło, poza tym, że nosiłam 40, a nie 44, jednakże chcę to zrobić dla zdrowia i ładniejszego wyglądu. Pewnie znajdzie się trochę wolałabym, ale jest jak jest, ważne, że jestem zdrowa i mam dach nad głową. A właśnie, dach bym zmieniła, zamiast blachy dachówki, ale to jak wygram w totka ;) 

    Wybrała mnie także Marta więc kolejne moje odpowiedzi:

    1. Najbardziej Kocham córkę
    2. Ulubiony Gatunek literacki: obyczaj
    3. Bieganie czy Pływanie: żadne
    4. Telewizja czy Książka: książka 
    5. Woda czy sok: sok
    6. Herbata czy Kawa: kawa
    7. Morze czy Góry: góry
    8.Deszcz czy Słońce: deszcz
    9.Jakim bohaterem z książki chciałbyś być: Anią z Zielone Wzgórza 
    10. Jaką magiczną moc chciałbyś/chciałabyś mieć: teleportacja
    11. Makaron, ryż czy ziemniaki: makaron


    "Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”
    A teraz moje 11 pytań:
    1. Gdy wygrasz w lotto, to co?
    2. Co jest dla Ciebie najważniejsze w życiu?
    3. Książka, która zmieniła moje życie to... 
    4. Wolisz śniadania, czy kolacje? A może obiad?
    5. Najtrudniejsze w moim życiu było...
    6. Najpiękniejsza chwila jaką było dane mi przeżyć to...
    7. W wolnym czasie lubię...
    8. Ulubiona czynność należąca do porządków domowych?
    9. Co lubisz w sobie najmocniej?
    10. A czego nie lubisz? 
    11. Wkurzają Cię takie zabawy, czy je lubisz?

    O odpowiedzi poproszę: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz