sobota, 13 kwietnia 2013

"Coco Chanel. Życie intymne." Lisa Chaney

Na okładce czytamy o odnalezionych po latach pamiętnikach i listach, które odkrywają tajemnicę, niestety nie dowiedziałam się jaką. Biografia ta jest szczegółowa i nudna, poza historią głównej bohaterki poznamy też przekrój społeczeństwa żyjącego w Paryżu w latach dwudziestych, oraz zarys życia każdej z osób, z którymi Chanel sypiała, lub przyjaźniła się. Jak dla mnie zbyt wiele. Dla tej książki trzeba mieć czas, wygodnie usiąść, zagłębić się, analizować i przemyśleć. Mam zamiar ponownie się za nią zabrać na emeryturze, czy też spokojnym urlopie. Oceniam na czwórkę.


"Moja życia to historia - a często i tragedia - samotnej kobiety. Jej niedoli, jej znaczenia, nierównej i fascynującej bitwy, jaką toczyła sama ze sobą, z mężczyznami, z namiętnością...
Moje życie to po prostu przedłużone dzieciństwo. Nie jestem bohaterką, ale wybrałam osobę, którą chciałam być."

1 komentarz: